reklama

Spomienky na (zatiaľ) najdrahšie pivo môjho života

Bolo to v roku 2002, keď som sa posadil do jednej kaviarničky na Piazza del Duomo v Miláne a povedal som si: nech to stojí, čo to stojí, skôr než sa pôjdem poďakovať do Dómu za úspešne obhájenú prácu (veď ma aj mordovali skoro 2 aj pol hodiny) dám si jedno dobre vychladené pivo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

To som ešte nevedel, že tam nechám za tri deci piva v prepočte bez mála 500, - Sk. Možno si poviete: dnes sa už dá vypiť aj drahšie pivo. Ja si však na túto udalosť nespomínam len pre cenu, ktorú som zaplatil, ale pre myšlienky, ktoré ma pri tom napadli. Bolo to také krásne sedieť si len tak na Piazza del Duomo a pozerať na to množstvo ľudí. V srdci som mal taký krásny pocit. Teraz dopijem a pôjdem si kam chcem. Nič ma neťaží, nič ma netrápi. Vo svojej bezvýznamnosti, som tak krásne slobodný. Pohľad mi padol na dennú tlač, kde som našiel drobnú správu o tom, že politický predstaviteľ Slovenska navštívil Taliansko. Vtedy mi tak prišlo na um: Kto vie aké to vlastne majú takí štátnici, keď prídu niekde do zahraničia? Možno by si aj oni niekedy chceli len tak nenápadne sadnúť si do nejakej kaviarničky a vychutnať si svoje šťastie? A keď idú neoficiálne, či azda aj vtedy nemajú so sebou ochranku? Aká je to vlastne daň za tú slávu a za tie peniaze?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sediac si tak v tej kaviarničke pri Dóme, bol som plný presvedčenia, že by som si to s nimi nezamenil. Cítil som sa tak radostne slobodný, aj keď neznámy, aj keď ponorený do mraveniska ľudí. A tiež som bol rád, že nie som ani privatizér s tučnými kontami, ktorý sa musí báť o ne i o seba. Tak úžasne mi stačí prežívať tento malý zázrak, že ja, tak obyčajný človek z Bratislavy, sedím si tu v Miláne na námestí a pijem si toto pivko. Najdrahšie v mojom živote. Zatiaľ. Možno budú ešte iné príležitosti (a o to, že budú vyššie ceny, sa asi báť netreba).

Som veľmi rád, že bol vtedy tak sám na tom pive... Skutočne je to krásne, ak sa človek vie radovať z toho, čo má. Možno práve v tomto tak veľmi „hrešíme“, že vždy chceme len niečo viac. Občerstvený pivkom vydal som sa smerom do Dómu, lebo okrem iných darov mám aj vieru, že moja radosť môže mať rozmery večnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Na katolíckeho kňaza sa patrí k príbehom dať aj nejaké morálne ponaučenia. Tak z tohto príbehu vidím tieto:

Dobromyseľné upozornenie pre pivárov:

čím väčší kostol, tým väčšia cena piva v jeho okolí. Výnimka môže byť ešte tak Šaštín.

 

Upozornenie pre abstinentov:

dobré pivo môže byť niekedy pomocou pre kvalitnejšiu modlitbu

 

A napokon už len prianie:

aby sme boli pozornejší na šťastie, ktoré nemusí byť len vo veľkých veciach

Pavol Grach

Pavol Grach

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

plný presvedčenia, že autentická kresťanská viera nebráni nikomu prežiť nádherný i dramatický zážitok ľudského hľadania Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu